Curioasă…până în măduva oaselor


De obicei nu-mi place să citesc biografii, mă plictisesc, mai ales cele în care sunt înșirați niște ani și evenimente lângă aceștia…până weekendul acesta când am decoperit o carte interesantă.Nu, nu e vorba despre biografia vreunui scriitor sau a unui poet, ci biografia unui psiholog.Aveam o temă despre psihologia analitică și m-am hotărât să o scriu în weekend.Teorie și iar teorie mă gândeam.

Am dat o căutare prin laptop să văd ce surse găsesc.Îmi caută și deschid prima opțiune…o carte ca oricare alta, cu toată teoria.Îmi atrage atenția primul capitol la care mă și opresc.Și încep să citesc.E din ce în ce mai captivant și interesant.Autorul cărții povestește într-o manieră atât de simplă și în acelaș timp atât de inteligibilă viața lui Jung, încât o persoană care nu a avut de-a face cu psihologia poate înțelege psihologia jungiană.Și aflu lucruri  despre Jung care mă intrigă și în acelaș timp mă șochează, aflu cum s-a dezvoltat teoria sa, având la bază propriile sale experiențe.Sunt plimbată printr-o lume a visuluelor, a inocenței, a copilăriei și în acelaș timp o lume tenebroasă, mistică ale cărei înțelesuri țin numai de persoana care le experimentează.Devin din ce în ce mai curioasă cu fiecare pagină pe care o lecturez.

Primul capitol este o radiografie a vieții și a muncii lui Jung, a tuturor experiențelor pe care le trăiește, a unei „boli creatoare” care a dus la ceea ce azi în psihologie numim psihologie analitică.Celelalte capitole descriu teoria personalității elaborată de acesta și în care se fac trimiteri la viața lui Jung.O carte captivantă (Stevens A. Jung.Maeștrii spiritului) pe care o recomand!

Lasă un răspuns

